Octopus

Zaterdag 16 juli 2011

De hele groep van schelpentellers staat op de lijst om gezellig met z'n allen te tellen, maar helaas, misschien vanwege de slechte weersvoorspellingen, ben ik de enige.

Een zeepaddenstoel met een mooie rand.

20110716_1442zeepaddestoel_strand

De noordzeekrab kan behoorlijk groot worden, daarom is dit maar een klein schildje.

20110716_1507schild_noordzeekrab_strand2

Er staat veel wind, prachtig zo'n grote vlieger.

20110716_1512octopus_strand

Bij de pier vind ik een levende alikruik. Alikruiken leven van wieren.

20110716_1521levende_alikruik_pier5

De wind blaast zoveel zand over het strand dat er geen vloedlijn te zien is, dat schiet voor mij lekker op, maar het begint wel te regenen. Ik houd mijn capuchon voor mijn gezicht, maar dan wordt ik bijna omver gereden door een politieauto. Huh? Ja, een politieauto op het strand die mij bijna een zetje geeft. De politie moet zeker in de gaten houden of het wel goed gaat met zoveel mensen op het strand, want het is behoorlijk druk met karretjes en surfers.

20110716_1531karretjes_strand2

  1. Hai Alie,

    Leuk he, vogels fotograferen? Het geeft vooral een kick om dat op de foto te krijgen, wat je in gedachte hebt.
    Dit zijn toch 2 soorten die behoorlijk lastig te fotograferen zijn. Vooral de dodaar.
    Altijd als je net wilt afdrukken, duiken ze weer onder.
    Prima gelukt!

    Groet,
    Renxe9

  2. Ben zo aangestoken door jou mooie foto’s dat ik nu ook regelmatig wandelingen maak.
    Heb zondag voor het eerst een drieteenstrandloper gefotografeerd, was de hemel te rijk.
    Heb weer genoten van alle mooie vogels op je log maar ook het eekhoorntje is super.
    Grtjs.


Geef een reactie

